01/02/2016

Events

Πρόγραμμα σεμιναρίων

 

 

Jun
3
Mon
2019
ISO 10002:2014 Quality management – Customer satisfaction – Guidelines for complaints handling in organizations workshop @ Greece Lean Six Sigma
Jun 3 @ 9:00 am – Jun 4 @ 4:30 pm
ISO 10002:2014 Quality management - Customer satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations workshop @ Greece Lean Six Sigma

ISO 10002:2014 Quality management – Customer satisfaction – Guidelines for complaints handling in organizations workshop

ISO 10002:2014 provides guidance on the process of complaints handling related to products within an organization, including planning, design, operation, maintenance, and improvement. The complaints-handling process described is suitable for use as one of the processes of an overall quality management system.

ISO 10002:2014 is not applicable to disputes referred for resolution outside the organization or for employment-related disputes.

It is also intended for use by organizations of all sizes and in all sectors. Annex A provides guidance specifically for small businesses.

ISO 10002:2014 addresses the following aspects of complaints handling:

  • enhancing customer satisfaction by creating a customer-focused environment that is open to feedback (including complaints), resolving any complaints received, and enhancing the organization’s ability to improve its product and customer service;
  • top management involvement and commitment through adequate acquisition and deployment of resources, including personnel training;
  • recognizing and addressing the needs and expectations of complainants;
  • providing complainants with an open, effective, and easy-to-use complaints process;
  • analysing and evaluating complaints in order to improve the product and customer service quality;
  • auditing of the complaints-handling process;
  • reviewing the effectiveness and efficiency of the complaints-handling process.
Jun
6
Thu
2019
ISO 31000 Risk Management workshop @ Greece Lean Six Sigma
Jun 6 @ 9:00 am – Jun 7 @ 4:30 pm
ISO 31000 Risk Management workshop @ Greece Lean Six Sigma

ISO 31000 Risk Management workshop

Risks affecting organizations can have consequences in terms of economic performance and professional reputation, as well as environmental, safety and societal outcomes. Therefore, managing risk effectively helps organizations to perform well in an environment full of uncertainty.

ISO 31000:2009

ISO 31000:2009, Risk management – Principles and guidelines, provides principles, framework and a process for managing risk. It can be used by any organization regardless of its size, activity or sector.

Using ISO 31000 can help organizations increase the likelihood of achieving objectives, improve the identification of opportunities and threats and effectively allocate and use resources for risk treatment.

However, ISO 31000 cannot be used for certification purposes, but does provide guidance for internal or external audit programmes. Organizations using it can compare their risk management practices with an internationally recognised benchmark, providing sound principles for effective management and corporate governance.

 

Jul
1
Mon
2019
Lean Six Sigma Green Belt IASSC® online @ Online
Jul 1 @ 9:00 am – Jul 5 @ 4:30 pm
Lean Six Sigma Green Belt IASSC® online @ Online

Lean Six Sigma Green belt IASSC® online

Διάρκειας δύο μηνών με 40 ώρες ζωντανής εισήγησης

ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ ΦΥΛΛΑΔΙΟ     ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΗ ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ 

900.00Add to cart

To σεμινάριο πιστοποίησης Lean Six Sigma Green belt IASSC® απευθύνεται:

Σε πιστοποιημένους Lean Six Sigma Yellow belts ή σε στελέχη που συμμετείχαν στην βασική εκπαίδευση της μεθοδολογίας ( τουλάχιστον 40 ωρών / 1 μήνα) και θα ήθελαν να προχωρήσουν στο επόμενο επίπεδο.

Εισηγήτρια

Βικτώρια Τσολίδου – Lean Six Sigma Master Black Belt – IASSC Accredited training associate™

Περιγραφή προγράμματος και στόχοι and, first of all, also, another, furthermore, finally, in addition

Το Lean Six sigma είναι ένα σύστημα επιχειρηματικής βελτιστοποίησης και εταιρικής διοίκησης που έχει εφαρμογή σε όλους τους επιχειρηματικούς κλάδους, σε οποιαδήποτε μεγέθους επιχείρηση και σε οποιοδήποτε τμήμα.and, first of all, also, another, furthermore, finally, in addition

Η μεθοδολογία Six Sigma (6σ) είναι ένας δομημένος τρόπος προσέγγισης για τη μείωση των ελαττωματικών προϊόντων και υπηρεσιών, τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών και τη μείωση του κόστους. Χρησιμοποιεί μια σειρά από δοκιμασμένα και μοντέρνα εργαλεία από το χώρο του TQM (Total Quality Management), της Στατιστικής και του Lean Management. Εφαρμόζεται για πάνω από δύο δεκαετίες σε εταιρείες (βιομηχανικές και παροχής υπηρεσιών) που θεωρούνται ηγέτιδες στο χώρο τους, με θεαματικά αποτελέσματα. and, first of all, also, another, furthermore, finally, in addition and,and,  first of all, also, another, furthermore, finally, in addition

Ο στόχος του εξ αποστάσεως σεμιναρίου είναι είναι να προσφέρει ένα ολοκληρωμένο και σωστό πλαίσιο γνώσεων σχετικά με τα εργαλεία και οι τεχνικές της μεθοδολογίας του Έξι Σίγμα στα πλαίσια της Λιτής προσέγγισης Διοίκησης (Lean Six Sigma) μέσα από ένα μείγμα παρουσιάσεων, πρακτικών ασκήσεων και cases studies. nd and, first of all, also, another, furthermore, finally, in addition , first of all, also, another, furthermore, finally, in addition

Οι συμμετέχοντες  του σεμιναρίου Lean Six sigma Green belt έχουν την δυνατότητα μετά την λήξη του σεμιναρίου να δώσουν εξετάσεις (στα αγγλικά) μέσω του διεθνή φορέα πιστοποίησης IASSC®  για την απόκτηση του Six sigma Green belt certification. (level 2) and, first of all, also, another, furthermore, finally, in addition

Ο πιστοποιημένος Lean Six sigma Green Belt, μπορεί να ηγείται έργων βελτίωσης μικρής ή μεσαίας εμβέλειας ή να συμμετέχει κάτω από την εποπτεία ενός Black Belt σε μεγαλύτερα έργα (projects). and, first of all, also, another, furthermore, finally, in addition

Μέθοδος και χώρος διεξαγωγής and, first of all, also, another, furthermore, finally, in addition

Συνδυασμός των παρακάτω 2 μεθόδων:

-Εξ αποστάσεως ασύγχρονη τηλεκπαίδευση – διαδικασία διδασκαλίας όπου δεν απαιτείται η ταυτόχρονη συμμετοχή του εκπαιδευτή και των εκπαιδευομένων. Η διάθεση του εκπαιδευτικού υλικού και η συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενου γίνονται μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας (moodle), κάνοντας χρήση μόνο ενός απλού φυλλομετρητή, από οποιοδήποτε σημείο με πρόσβαση στο διαδίκτυο. Στην πλατφόρμα ανεβαίνουν εβδομάδιαίες εργασίες και οπτικοακουστικό υλικό προς μελέτη.

-Εξ αποστάσεως σύγχρονη τηλεκπαίδευση – διαδικασία διδασκαλίας με ταυτόχρονη συμμετοχή του εκπαιδευτή και των εκπαιδευομένων σε πραγματικό χρόνο, όπου όμως δεν απαιτείται ο εκπαιδευτής και οι εκπαιδευόμενοι να βρίσκονται στον ίδιο χώρο. Η εξ αποστάσεως διδασκαλία γίνεται με τη μορφή τηλεδιασκέψεων και η παρακολούθηση των εισηγήσεων γίνεται σε πραγματικό χρόνο μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας (Cisco webex), κάνοντας χρήση μόνο ενός απλού φυλλομετρητή, από οποιοδήποτε σημείο με πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Κατά τη διάρκεια της ηλεκτρονικής συνάντησης γίνεται διάλεξη από τον εισηγητή και υπάρχει η δυνατότητα επίλυσης αποριών των εκπαιδευομένων. Το πρόγραμμα παρέχει τη δυνατότητα αμφίδρομης μετάδοσης ήχου και video, ενώ επιτρέπει το διαμοιρασμό της οθόνης του εκπαιδευτή, ώστε να εμφανίζονται όλες οι ενέργειές του (π.χ. ένα αρχείο παρουσίασης) στους συμμετέχοντες στη συνεδρία.

Οι ημέρες και οι ώρες προκαθορίζονται σε συνεννόηση με τους συμμετέχοντες και επίσης μαγνητοσκοπούνται έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα να ξαναδούν την εισήγηση όποτε θελήσουν.

Περιεχόμενα εκπαίδευσης

 

1.0 Define phase


1.1 Affinity Diagrams
1.2 Interrelationship Diagrams
1.3 Tree Diagrams
1.4 Matrix Diagrams
1.5 Matrix Data Analysis
1.6 Process Decision Program Charts
1.7 Arrow Diagrams
1.8 QFD
1.9 Getting started with Minitab 18

2.0 Measure Phase

2.3 Measurement System Analysis
2.3.1 Precision & Accuracy
2.3.2 Bias, Linearity & Stability
2.3.3 Gage Repeatability & Reproducibility
2.3.4 Variable & Attribute MSA

2.4 Process Capability
2.4.1 Capability Analysis
2.4.2 Concept of Stability
2.4.3 Attribute & Discrete Capability
2.4.4 Monitoring Techniques

3.0 Analyze Phase

3.1 Patterns of Variation
3.1.1 Multi-Vari Analysis
3.1.2 Classes of Distributions

3.2 Inferential Statistics
3.2.1 Understanding Inference
3.2.2 Sampling Techniques & Uses
3.2.3 Central Limit Theorem

3.3 Hypothesis Testing
3.3.1 General Concepts & Goals of Hypothesis Testing
3.3.2 Significance; Practical vs. Statistical
3.3.3 Risk; Alpha & Beta
3.3.4 Types of Hypothesis Test

3.4 Hypothesis Testing with Normal Data
3.4.1 1 & 2 sample t-tests
3.4.2 1 sample variance
3.4.3 One Way ANOVA
a. Including Tests of Equal Variance, Normality Testing and Sample Size calculation, performing tests and interpreting results.

3.5 Hypothesis Testing with Non-Normal Data
3.5.1 Mann-Whitney
3.5.2 Kruskal-Wallis
3.5.3 Mood’s Median
3.5.4 Friedman
3.5.5 1 Sample Sign
3.5.6 1 Sample Wilcoxon
3.5.7 One and Two Sample Proportion
3.5.8 Chi-Squared (Contingency Tables)
a. Including Tests of Equal Variance, Normality Testing and Sample Size calculation, performing tests and interpreting results.

4.0 Improve Phase

4.1 Simple Linear Regression
4.1.1 Correlation
4.1.2 Regression Equations
4.1.3 Residuals Analysis

4.2 Multiple Regression Analysis
4.2.1 Non- Linear Regression
4.2.2 Multiple Linear Regression
4.2.3 Confidence & Prediction Intervals
4.2.4 Residuals Analysis
4.2.5 Data Transformation, Box Cox

5.0 Control Phase

5.1 Lean Controls
5.1.1 Control Methods for 5S
5.1.2 Kanban
5.1.3 Poka-Yoke (Mistake Proofing)

5.2 Statistical Process Control (SPC)
5.2.1 Data Collection for SPC
5.2.2 I-MR Chart
5.2.3 Xbar-R Chart
5.2.4 U Chart
5.2.5 P Chart
5.2.6 NP Chart
5.2.7 X-S chart
5.2.8 CumSum Chart
5.2.9 EWMA Chart
5.2.10 Control Chart Anatomy

5.3 Six Sigma Control Plans
5.3.1 Cost Benefit Analysis
5.3.2 Elements of the Control Plan
5.3.3 Elements of the Response Plan

6.0 Lean Principles in the Organization


6.1 Lean advanced concepts
6.2 Value stream mapping
6.3 Design for Six Sigma (DfSS) Methodologies

and,

Μπορεί να γίνει επιδότηση του προγράμματος επιμόρφωσης μέσω του πόρου ΛΑΕΚ ΟΑΕΔ 0,24% εφόσον κατατεθεί 20 ημερολογιακές ημέρες πριν.

Αιτήσεις γίνονται δεκτές  έως 10/06/2019 και μόνον ηλεκτρονικά.

Το κόστος συμμετοχής ανέρχεται στο ποσό των 900 Ευρώ. Στην τιμή συμπεριλαμβάνεται ετήσια συνδρομή του στατιστικού πακέτου SigmaXL αξίας 299 $. Υπάρχει η δυνατότητα τμηματικής πληρωμής μέσω πιστωτικής κάρτας 6 δόσεων. Αποτυχία πληρωμής κάποιας δόσης συνεπάγεται τον εξ’ ολοκλήρου αποκλεισμό του εκπαιδευόμενου από το υπόλοιπο του προγράμματος.

Παρέχονται οι παρακάτω εκπτώσεις:

10% σε AΜΕΑ, άνεργους, πολύτεκνους, μέλη πολύτεκνης οικογένειας (4+) και σε ομαδικές εγγραφές (10+)

Για να δηλώσετε συμμετοχή, συμπληρώστε την επισυναπτόμενη φόρμα συμμετοχής και αποστείλτε τη στο info@greeceleansixsigma.gr

d/events/cat_ids~390/https/https/?add-to-cart=510, first of all, also, another, furthermore, finally, in addition